Ujai

Poziţia

Exerciţiul se poate efectua din diferite poziţii iniţiale: şezând, culcat sau în picioare. De preferat în picioare.

Tehnica

  • Expiră
  • Inspiră complet, bombând abdomenul apoi toracele inferior şi mijlociu. Continuă inspirul, contractând uşor abdomenul şi inspirând voit, umple plămânii la maximum. Durata inspirului este de 8 secunde.
  • Apneea este de 8 secunde.
  • Expirul este de 16 secunde.
  • Se execută pe gură, pronunţând litera "s" şi contractând perineul, continuând cu muşchii abdominali, până când plămânul se eliberează de aer.
  • Apnee 8 secunde.
  • Se repetă ciclul atât cât te simţi bine.

Se poate exersa şi fără apnee. Expiraţia începe imediat după inspir. Momentul expiraţiei este de două ori mai lung decât inspiraţia.

Avantaje

Are efecte pozitive asupra sistemului endocrin şi asupra tensiunii arteriale, pe care o ridică dacă este scăzută.

Contraindicaţii

Este contraindicată persoanelor cu hipertensiune arterială sau celor care manifestă excitabilitate crescută.

 

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

 

Copyright | Ungureanu Mihăiţă Daniel | 2005-2017