În respirația alternativă, se respiră când pe nara stângă , când pe nara dreaptă.

Poziția

Așezat în poziția în care vrei : lotus ; semilotus ; șezând sau stând în picioare.

Tehnica

  1. Inspiră adânc, dar numai pe nara dreaptă, astupând-o pe cea stângă. Este important să presezi bine nara, indiferent de degetul pe care-l folosești.
  2. Dupa o inspiratie yoghină completă, reține aerul 5 - 10 secunde și apoi expiră încet pe cealaltă nară ( inspiră pe nara dreaptă și expiră pe nara stângă, iar după reținere, inspiră pe nara stângă și expiră pe nara dreaptă ).
  3. La inhalarea aerului, plămânii trebuie umpluti bine, încet și ritmic.
  4. Expirația trebuie efectuată în același fel.
Ciclul respiratiei alternative se prezinta astfel :
  • Golirea plamânilor printr-o expirație ;
  • Inspirație pe nara dreaptă 5 - 10 secunde ;
  • Reținerea aerului 5 - 10 secunde;
  • Expirația pe nara stânga 5 - 10 secunde ;
  • Reținerea aerului 5 - 10 secunde ;
  • Inspirația pe nara stângă 5 - 10 secunde ;
  • Reținerea 5 - 10 secunde ;
  • Expirația pe nara dreaptă 5 - 10 secunde ;
  • Golirea și pauză înaintea începerii unui nou ciclu ( 5 - 10 secunde )

Avantaje

Calmează sistemul nervos și ritmul inimii. Stimulează procesele cerebrale.

Durata

Începi cu câteva minute, marind numarul ciclurilor până la o durată de maximum 30 minute .

Atenţie!

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

 

Copyright | Ungureanu Mihăiţă Daniel | 2005-2017