Pufkalo

Yoga susţine că omul trăieşte cu atât mai mult cu cât respiră mai mult. În mod deosebit, sunt necesare acele exerciţii care au un caracter intens purificator. Un asemenea exerciţiu este Pufkalo .

Tehnica

Se efectuează din poziţia stând cu picioarele mult depărtate.

  • Expiră energic şi inspiră pe nas foarte încet şi lin, ca şi în respiraţia completă.
  • De îndată ce simţi că plămânii s-au umplut cu aer, începe să expiri.
  • Spre deosebire de alte exerciţii, expiraţia este caracteristică, semănând cu un pufăit. De aceea se numeşte Pufkalo .
  • Cum se realizează pufăitul?
  • Acest lucru se obţine ţinând buzele apropiate de dinţi şi pufăind cu întreruperi( sacadat), cu o mare încordare a muşchilor abdominali, a diafragmei şi a celor intercostali, deschizând gura foarte puţin, numai atât cât este necesar pentru a elimina aerul.

Avantaje

  • Exerciţiul contribuie la evacuarea toxinelor din sânge.
  • Previne diferite îmbolnaviri cronice, iar durerile de cap, răceala şi gripa se vindecă mai repede.
  • În epidemii, pufkalo are un important rol profilactic. În asemenea cazuri, se recomandă efectuarea exerciţiului de cel puţin cinci ori pe zi.
  • Este recomandat, ca la terminarea complexului de exerciţii fizice şi de respiraţie, să efectuezi pufkalo .

 

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

 

Copyright | Ungureanu Mihăiţă Daniel| 2005-2017