Kapalabati

Poziţia

Se execută în poziţia în picioare sau şezând. În ambele poziţii, controlăm verticalitatea coloanei vertebrale.

Tehnica

  • Se respiră numai pe nas. Rolul principal, revine expiraţiei.
  • Expiră, contractând brusc şi puternic abdomenul.
  • Destinde abdomenul, fără apnee şi aerul pătrunde în partea inferioară şi mijlocie a plămânului, fără efort. Inspirul este pasiv şi mai lung decât expirul.
  • Imediat se expiră, fără apnee.
  • Se execută cam 10 - 15 asemenea expiraţii, fără pauze şi într-o succesiune rapidă. Aceste expiraţii reprezentând un ciclu.
  • După câteva luni, mărește progresiv numărul ciclurilor la 50 / 100. Dozarea se face după posibilităţile fiecărui practicant.

Concentrarea

Pe parcursul exerciţiilor, atenţia se concentrează asupra muşchior abdominali şi pe buna efectuare a exerciţiului.

Avantaje

Exerciţiul are un mare efect terapeutic.

Vindecă sau ameliorează: catarul, sinuzita, astmul, indispoziţiile bronşice. Curăţă aparatul respirator şi căile nazale. Dezvoltă psihicul şi întăreşte memoria.

Atenţie !

În urma supra-oxigenării, uneori, se poate întâmpla să-ți pierzi cunoştinţa.

 

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

 

Copyright |Ungureanu Mihăiţă Daniel | 2005-2017