Generalităţi

Ustrasana, vine de la cuvintele sanscrite ushtra – cămilă, şi asana – postura. Postura constă în îndoirea accentuată  a trunchiului spre în spate, din stând pe genunchi.  În ciuda aparenţelor, este destul de dificil de executat.

Execuţia

  • Se execută din stând pe genunchi, cu degetele picioarelor întinse.
  •  Duci mâinile înapoi şi te laşi încet pe spate, până te sprijini cu palmele  pe călcâie.
  • Cobori capul spre sol, atât cât poţi, fără să forţezi.
  • Păstrează poziţia ( e bine să numeri : 1,2,3... măreşte treptat durata, numărând).
  • În timp, cu practica, pune capul pe sol.

Avantaje

  • Are o influenţă benefică asupra spatelui, rinichilor, ficatului.
  • Prin compresia coloanei,stimulează sistemul nervos.
  •  Mareşte flexibilitatea coloanei şi a gâtului.
  • Ajută  în spondiloză.

 

Sugestie

Pentru un control mai bun al timpului de execuţie  în efectuarea asanelor, e bine să  foloseşti număratoarea . Începi  efectuarea asanei, ajungi  în punctul final şi numeri : 1, 2, 3...  A doua sau a treia zi, mareşti durata : 1, 2, 3, 4...

 

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

 

 

 

Copyright| Ungureanu Mihăiţă Daniel|2005-2017