Sirshasana – stând pe cap

Tehnica

  • Necesită ajutorul palmelor și brațelor. Întreaga greutate a corpului este pe capul așezat între brațe și sprijinit pe degetele încrucișate de la mâini.
  • O cârpă sau prosopul împăturit, se pune pe sol și abia apoi se pune capul.
  • Pune capul cu zona parietală pe prosop, fixează capul cu degetele încrucișate, genunchii sunt cât mai apropiați de trunchi, vârfurile picioarelor ating solul.
  • Ridică ușor picioarele în aer până când trupul ajunge drept.
  • Păstrează poziția câteva secunde, mărind durata progresiv până la 15 minute. Respiră întotdeauna pe nas.

Avantaje

  • În această poziție, întregul trup este inversat. Partea superioară a trupului este intens irigată cu sânge. Prin mărirea fluxului de sânge, sistemul circulator de la nivelul capului este păstrat flexibil, prevenind accidentele vasculare.

varianta

Sugestie

Pentru un control mai bun al timpului de execuţie  în efectuarea asanelor, e bine să  foloseşti număratoarea . Începi  efectuarea asanei, ajungi  în punctul final şi numeri : 1, 2, 3...  A doua sau a treia zi, mareşti durata : 1, 2, 3, 4...

 

 

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

Copyright | Ungureanu Mihăiţă Daniel | 2005-2017