Halasana - sau plugul

Este una din poziţiile fundamentale yoga. Îşi trage numele din asemănarea cu plugul.

Poziţia

Culcat pe spate, mâinile pe pământ cu palmele în jos, bărbia în piept, inspiră.

Tehnica

  • Expirând, proptește mâinile pe pământ şi răstoarnă corpul şi picioarele peste cap, astfel ca vârfurile picioarelor să atingă solul înapoia capului.
  • Ridică lent picioarele, fără să le îndoi.
  • Poți ramâne în poziţie între 10 secunde şi 5 minute, eventual mai mult , în funcţie de timpul de exersare.
  • Respiraţia în timpul exerciţiului trebuie să fie lentă. Respiraţia se face numai pe nas.

Atenţia

Concentrare asupra coloanei vertebrale și a respiraţiei.

Avantaje

Întinde vertebrele, previne durerile lombare; acţionează asupra glandei tiroide; masează ficatul şi splina. Datorită afluxului sporit de sânge, are un efect benefic asupra organelor sexuale.

Contraindicaţii

Este contraindicată la arterosclerotici şi în hipertensiune arterială. Persoanele care au suferit diverse traume la coloana verebrală sunt sfătuite să consulte medicul ori să practice cu multă atenţie exerciţiul fără să forţeze.

Atenţie !

Dacă ai coloana vertebrală mai anchilozată, nu încerca să atingi solul din spatele capului de la început. Execută Viparita Karani , coborând treptat picioarele spre pământ.

Sugestie

Pentru un control mai bun al timpului de execuţie  în efectuarea asanelor, e bine să  foloseşti număratoarea . Începi  efectuarea asanei, ajungi  în punctul final şi numeri : 1, 2, 3...  A doua sau a treia zi, mareşti durata : 1, 2, 3, 4...

 

 

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

Copyright | Ungureanu Mihăiţă Daniel| 2005-2017