Bujangasana sau cobra

A fost denumită astfel, deoarece în această poziție corpul seamană cu șarpele cobra când ridică capul.

Poziția

Culcat pe sol cu fața în jos.

Execuția

  • Întinde bine picioarele astfel ca tălpile să fie orientate cu fața în sus;
  • Pune palmele pe sol sub umeri;
  • Coatele lipite de corp, fruntea să atingă solul;
  • În această poziție, te relaxezi un minut, lasând respirația să curgă normal;
  • Apoi, concentrând atenția asupra unei cât mai bune desfășurări a exercițiului, împinge bărbia înainte razant cu solul, întinzând gâtul cât mai mult posibil;
  • Privirea spre tavan.
  • În continuarea mișcării, ridică capul în sus împreună cu trunchiul și căutând să împingi bustul spre spate, dar ombilicul să rămână lipit de sol.
  • Stai în poziție 7 - 12 secunde.
După câteva luni de practică, efectuează 4 - 8 respiratii yoghine complete în postura finală. Persoanele tinere vor reusi mai repede să obțina arcuirea coloanei vertebrale spre spate. Vârstnicii o vor face mai lent, fără sforțări.
  • Coborârea spre sol se face lin, derulând coloana înapoi, vertebră cu vertebră.
  • Te odihnești un minut si repeți.
  • Experimentează!
  • Pune palmele la nivelul bazinului și ridică trunchiul, pune palmele dincolo de cap. Experimenteză!

Concentrarea

Cconcentrezi atenția aupra coloanei vertebrale imaginând-o flexibilă și plină de sănătate.

Avantaje

Crește suplețea și vitalitatea prin fluxul de sânge abundent ce inundă coloana, marele simpatic, rinichii și organele din bazin. Combate constipația .

Contraindicații

Persoanele cu afecțiuni la nivelul coloanei vertebrale sau traumatisme în zona abdominală, să practice cu atenție acest exercițiu. În cazul în care constată o accentuare a afecțiunii, să înceteze practica acestuia

 

cobra cobra

Sugestie

Pentru un control mai bun al timpului de execuţie  în efectuarea asanelor, e bine să  foloseşti număratoarea . Începi  efectuarea asanei, ajungi  în punctul final şi numeri : 1, 2, 3...  A doua sau a treia zi, mareşti durata : 1, 2, 3, 4...

 

 

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

 

Copyright | Ungureanu Mihăiţă Daniel | 2005-2017