O subtilă balanţă între efort , necesar concentrării, pe de o parte, şi detaşarea de toate lucrurile perturbatoare pe de altă parte,  este arta meditaţiei.Pentru a obţine această conştienţă relaxată ( care este meditaţia ), trebuie să ne pregătim, efectuînd câţiva paşi ajutători. Să nu uităm că meditaţia este un proces, şi e nevoie de timp. Cu muncă şi  răbdare  reuşim dar, nu trebuie să aşteptăm miracole.

Numărarea respirației

  • Începe prin a găsi o poziție așezat confortabilă pe care o poți păstra pentru 10 sau 15 minute
  • Apoi, inspiră și expiră de câteva ori profund și încet. Nu  încerca să controlezi respirația , las-o să-și găsească adâncimea naturală și ritmul. 
  • Întotdeauna respiră pe nas .
  • Acum, numără fiecare inspiratie și expirație până când ajungi la zece, apoi revii  la unu. Cu alte cuvinte, atunci când inspiri, numără "unu", atunci când expiri, numără "doi", atunci când inspiri din nou, "trei", și așa mai departe până la zece. Dacă pierzi numărul,  revii la unu și începi din nou.
  • E bine să setezi alarma telefonului  să sune la  anumite ore. Când auzi alarma, încetezi orice făceai în acel moment, și execuți concentrarea pe respirație.

Beneficiile generale ale meditației :

  •  scăderea ritmului cardiac în timpul meditației ;
  •  scăderea tensiunii arteriale la hipertensivi ;
  •  recuperare mai rapidă la stres ;
  •  creșterea în ritmuri alfa (undele cerebrale lente, de mare amplitudine care se coreleaza cu relaxarea) ;
  •  sincronizarea (adică, funcționarea simultană) a emisferelor creierului ;
  •  scăderea consumului de energie ;
  • relaxare musculara ;
  • crește empatia.

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

Copyright| Ungureanu Mihăiţă Daniel|2005-2017