Aceste exerciții întăresc musculatura ochilor și măresc flexibilitatea acestora.

  1. Așezat în lotus, pe scaun etc. Mâinile pe genunchi. Spatele drept, musculatura relaxată. Privești în față  . Ridică privirea spre în sus cât poți de mult, dar , să nu forțezi. Privești câteva secunde concentrat. Lași lent privirea către sol, cât mai aproape de corp. Nu forța. Privește câteva secunde. Ridică privirea. Repeți de câteva ori.
  2. Așezat în lotus, sidhasana , pe scaun etc. Mâinile pe genunchi. Spatele drept, musculatura relaxată. Privești în față. Deplasezi lent privirea spre dreapta cât poți. Nu forța. Păstrează câteva secunde privirea spre dreapta. Întorci privirea în  poziția de plecare. Relaxare 1-2 secunde. Deplasezi privirea spre stânga. Se repetă ciclul de câteva ori. De două – trei  ori spre stânga, de două – trei  ori spre dreapta.
  3. Așezat în lotus, sidhasana, turcește, pe scaun etc. Mâinile pe genunchi. Spatele drept, musculatura relaxată. Privești în față.  Ridică privirea spre în sus cât poți de mult, dar , să nu forțezi. Coboară lent privirea spre dreapta, apoi spre sol, continuând cu mișcarea  ochilor spre stânga, și în final ridică privirea. Repetă de două – trei ori spre dreapta. Execuți rotația de două – trei ori spre stânga. Nu forța.
  4. NASIAGRA DRISTHI. Așezat în lotus, sidhasana, turcește, pe scaun etc. Mâinile pe genunchi. Spatele drept, musculatura relaxată. Privești în față.  Coboară privirea spre vârful nasului. Privește vârful nasului câteva secunde, mărind durata progresiv. Nu forța  și nu exagera cu prelungirea duratei.
  5. MADHYAMA DRISHTI . Așezat în lotus, sidhasana, turcește, pe scaun etc. Mâinile pe genunchi. Spatele drept, musculatura relaxată. Privești în față.  Ridică privirea spre rădăcina nasului.  Privește câteva secunde, mărind durata progresiv.
  6. BRUMADHYA DRISHTI . În picioare, spatele drept. Privești în față. Privește între sprâncene, cât poți fără să forțezi. Când simți că ochii au obosit, te oprești. După o pauză de 2-3 minute, repeți. Mărește durata progresiv și nu forța.
  7. BRUMADHYA DRISHTI  - VARIANTĂ.  În picioare, spatele drept. Privești în față. Lasă capul pe spate cât permite fără să forțezi. Privește între sprâncene, cât poți fără să forțezi. Când simți că ochii au obosit, te oprești. După o pauză de 2-3 minute, repeți. Mărește durata progresiv și nu forța.
  8. Închide ochii strângând puternic pleoapele timp de 3-5 secunde.  Relaxare. Repetă de 4 până la 10 ori.
  9. Așezat în lotus, sidhasana, turcește, pe scaun etc. Ținând un pix în mana întinsă spre în față. Vârful pixului să fie la nivelul ochilor. Privirea la vârful pixului. Apropie lent pixul de nas, privind  la vârful pixului. Îndepărtează pixul, privind la vârf. Repetă de 4- 5 ori.
  10. Așezat în lotus, sidhasana, turcește, pe scaun etc. Ține un pix în mâna întinsă spre în față la 30 de centimetri. Vârful pixului să fie la nivelul ochilor. Privirea fixată pe varful pixului. Mută privirea pe un obiect mai îndepărtat . Păstrează câteva secunde. Întoarce privirea spre pix. Repetă de câteva ori.

Vrei o comunitate yoga online? Apasa aici!

Copyright| Ungureanu Mihăiţă Daniel| 2005-2017| contact |